Darahsatriadotcom

Followers

Friday 31 May 2013

Aura Kit Siang Bertaut Disanubari!

Seorang guru wanita dari sekolah menengah dekat Gelang Patah, di sini, kini disiasat mengikut Akta Hasutan berikutan tindakannya mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman, selain menghasut pelajar membenci kerajaan.

Ketua Polis Daerah Nusajaya, Superintendan Nor Hashim Mohamad, berkata siasatan itu susulan laporan diterima daripada ibu bapa seorang pelajar yang mendakwa anaknya dan beberapa pelajar lain sering dihambur perkataan kesat dan menghina. 




Kita terima laporan itu pagi ini dan polis memandang serius isu membabitkan perkauman yang boleh mencetuskan ketegangan serta menggugat ketenteraman orang awam. 


Justeru, polis akan membuka kertas siasatan mengikut Akta Hasutan terhadap guru terbabit bagi menyiasat dakwaan ibu bapa pelajar berkenaan, katanya ketika dihubungi semalam.

Siasat secara menyeluruh

Nor Hashim berkata, polis memberi jaminan akan menyiasat kes terbabit secara menyeluruh, selain menasihati semua pihak supaya tidak membuat sebarang kenyataan yang boleh mengganggu siasatan.

Difahamkan, guru yang mengajar pelajar Tingkatan Dua di sekolah berkenaan sering mengeluarkan kenyataan berunsur perkauman ketika mengajar.

No comments:

Post a Comment

Admin tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang diberikan... Harap komen yang diberikan tidak berbaur perkauman dan tidak berunsur lucah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...