Darahsatriadotcom

Followers

Sunday 18 August 2013

DAP Tiada Kredibiliti!

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, DAP adalah parti yang tiada kredibiliti kerana kononnya mengamalkan prinsip demokrasi, namun pemimpin mereka tidak berani mengamalkan prinsip tersebut di dalam parti sendiri.

Perdana Menteri berkata, ini kerana seramai 753 perwakilan DAP yang berhak hadir pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) tidak dimaklumkan untuk hadir dan jumlah itu bukan suatu angka yang kecil.

"Apa yang jadi tanda tanya adalah kenapa sebuah parti seperti DAP yang selalu menguar-uarkan mereka menjadi juara demokrasi dan prinsip tidak menyalahguna kuasa, tetapi bila sampai pemilihan dalam parti mereka tak sanggup melakukan perkara mengikut peraturan yang bersih," katanya.


Beliau mengulas mengenai keputusan DAP semalam yang akhirnya akur dengan arahan ROS untuk mengadakan pemilihan semula CEC.

Keputusan itu dibuat lapan bulan selepas pemilihan CEC 15 Disember lepas, diikuti siasatan ROS yang kemudian membuat ketetapan tidak memberi pengiktirafan kepada para pemegang jawatan CEC parti itu melalui notis yang dikeluarkan pada 17 April lalu.

Isu pemilihan CEC DAP tahun lalu, menimbulkan keraguan kerana didakwa wujud penyelewengan selepas parti itu dikatakan gagal memberi notis kepada 753 perwakilan yang merupakan ahli sah untuk mengundi dalam pemilihan tersebut.

Perdana Menteri berkata, salah guna kuasa dan penyelewengan DAP itu yang dipertikaikan oleh rakyat manakala apa yang dilakukan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) adalah semata-mata mengikut peraturan.

"Kalau kita cakap sesuatu kita kena amalkan juga bagi diri kita, baru kita ada kredibiliti sebagai sebuah parti politik," katanya.

No comments:

Post a Comment

Admin tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang diberikan... Harap komen yang diberikan tidak berbaur perkauman dan tidak berunsur lucah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...