Darahsatriadotcom

Followers

Wednesday 17 July 2013

Kes Ng Mun Tat?

Setelah PAS bersekongkol dengan DAP, kedudukan Melayu dan Islam di Malaysiasemakin lemah.  Walaupun kerajaan masih lagi diterajui UMNO, perpecahan Melayumenyebabkan UMNO juga seolah-olah tidak begitu mampu menahan asakanperpaduan kaum Cina. 

Ditambah pula dengan sikap pemimpin yang ‘segan’ untuk membela Melayu keranabimbang dituduh rasis sedangkan kaum Cina pula langsung tidak segan untukmendesak dan menuntut apa saja atas dasar rasis

Bermula dari Namewee yang biadap tetapi akhirnya dijulang sebagai ikon olehkerajaan, orang-orang Melayu terus memendam kemarahan.  Walaubagaimanapun, orang Melayu tetap memberi sokongan kepada UMNO dalam PRU-13 yang lalu keranabimbang keadaan yang lebih teruk menimpa Melayu di tangan pembangkang. 

Bertitik-tolak dari Nameweesemakin ramai kaum Cina yang secara terbuka menghinaIslam dan Sultan-sultan di laman-laman sosial mereka.  Namunapa yang berlaku ialah,hari ini mereka dilaporkanesok mereka disoal-siasatdan lusa mereka lepas bebas.  

Kitaran ini berulang-ulang menjadikan mereka semakin hari semakin melampau danbenar-benar percaya yang undang-undang tidak mampu mengapa-apakanmereka.   Kemarahan yang diluahkan oleh rakyat terhadap mereka di laman-lamansosial menjadikan mereka bertambah teruja. 

Sememangnyaitulah matlamat mereka iaitu membuat orang-orang Melayu/IslammarahDalam keterujaanmereka menjadi semakin lupa diri maka terjadilah kes mengajakorang Islam berbuka puasa dengan Bak Kut Teh.  

Namun, orang-orang Melayu sudah tidak lagi mengharapkan apa-apa dari kerajaanuntuk membela Islam dan mempertahankan maruah orang-orang Melayu.  OrangMelayu tidak lagi menjangkakan yang pasangan Bak Kut Teh Alvin dan Vivian akandikenakan tindakan

Oleh yang demikiannama dan alamat mereka kini disebarkan di internet, pastinyadengan niat menunggu adanya seorang Melayu yang berani menjalankan hukuman keatas mereka.   Khabarnyamereka juga sudah menerima ancaman bunuh.  

Dalam penantian itudengan tidak disangka-sangka rupanya sudah ada yangmenerima hukuman atas kesalahan menghina Islam.  Beliau dikenalpasti sebagaipenjaga cybercafé, Ng Mun Tatt 24 tahun, yang diculikdibogelkan dan ditinggalkan ditepi jalan dengan tubuhnya diconteng “Saya Hina Agama Islam”. 

Beliau bagaimanapun tidak cedera dan barangan peribadinya juga diserahkan kepadateman wanitanya. Kejadian ini membawa dua pengertian iaitu 1.  orang Melayu itu ada kesabaran danhanya memberi amaran walaupun kes penghinaan terhadap agama Islam dan Melayusudah berpuluh kali berlakudan 2. kesabaran itu pasti ada hadnya

Cara orang Melayu melepaskan kemarahan juga boleh terjadi dengan duakemungkinan iaitu 1.  mengamuk terhadap sesiapa sahaja yang berani menghina Islamdan Melayu lagi selepas inidan 2. menolak UMNO yang dilihat lemah dan tidakmampu membela Islam dan Melayu lagi

Justeruapa yang terjadi kepada Mun Tatt sebenarnya bukan sahaja merupakanamaran terhadap kaum Cina yang biadaptetapi juga amaran terhadap kerajaan danpihak berkuasa agar lebih tegas.  Tidak mustahil keadaan akan menjadi lebih buruk jikasemua yang menghina agama Islam tidak dikenakan tindakan.    

Apapunkes ini tidak harus dipandang remeh atau diketepikan sebagai ‘kes orangMelayu yang emosi.  Sesungguhnya hanya orang yang paling bodoh dan tidakbermaruah sahaja yang sanggup mengangkat orang yang menghinanya sebagai ikon

Oleh ituatas dasar cinta kita pada UMNO dan BN, inilah diingatkan bahawakemarahan orang-orang Melayu terus memuncak dan mungkin akan meletupmenjelang PRU-14 nanti.  Pada waktu itupemberian BR1M berjumlah RM5000 seorang juga tidak akan mampu melembutkan hati mereka lagi.    

No comments:

Post a Comment

Admin tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang diberikan... Harap komen yang diberikan tidak berbaur perkauman dan tidak berunsur lucah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...